Mit o Dedalu i Ikarze jako opowieść o marzeniach człowieka – scenariusz lekcji języka polskiego

Olga Banit – Kijów   TEMAT LEKCJI: Mit o Dedalu i Ikarze jako opowieść o marzeniach człowieka   CELE: uczeń – zna mit o Dedalu i Ikarze, – potrafi dokonać oceny postawy bohaterów, – próbuje zrozumieć motywy działania bohatera i wyjaśnić, symbolem czego stał się Ikar, – doskonali…
Czytaj dalej

Kurs języka polskiego u św. Antoniego we Lwowie

              Weronika Apriłaszwili, Lwów           W październiku bieżącego roku rozpoczęły się zajęcia na Kursie języka polskiego przy Sanktuarium św. Antoniego z Padwy we Lwowie. Kurs działa od 2008 roku. Jego założycielami byli o. Władysław Lizun i dr Danuta Greszczuk-Kaczyńska.      Zajęcia z języka polskiego…
Czytaj dalej

Rozgrzewka i zadania aktywizujące na lekcjach języka polskiego

Natalia Neczyporuk, Łuck Celem warsztatu Rozgrzewka na lekcjach języka polskiego jest przedstawienie roli, miejsca i znaczenia rozgrzewki w procesie dydaktycznym i strukturze lekcji, zapoznanie z typologią zadań na rozgrzewkę oraz udowodnienie twórczego potencjału nauczycieli języków obcych. Do celów ogólnych rozgrzewki językowej można zaliczyć m.in.: „„- cel wychowawczy –…
Czytaj dalej

„LALKA” – RECENZJA FILMU

    Olga Banit, Kijów Serial Ryszarda Bera (1977) Po przeczytaniu każdej części powieści „Lalka” oglądałam serial Ryszarda Bera. „Lalka” serialowa, choć przecież rozciągnięta do ponad jedenastu godzin czasu ekranowego, jest wierna fabule powieści Prusa, ale nie trzyma się poddańczo każdej stronicy. Kilka wątków zostało usuniętych, kolejne kilka…
Czytaj dalej

„Lalka” – recenzja książki

Olga Banit, Kijów    Pierwszy kontakt Mój pierwszy kontakt z powieścią Prusa „Lalką” miał miejsce w Warszawie. Byłam wtedy na studiach edukatorskich i zaczęłam ją czytać fragmentani, oglądając jednocześnie serial R. Bera. Była to dla mnie fascynująca lektura. Miałam wtedy okazję odkrywać zakątki Warszawy, opisane w powieści i pokazane…
Czytaj dalej

Warsztaty w Szkole Ogólnokształcącej nr 24 im. Marii Konopnickiej we Lwowie

Tomasz Kałuski, Stara Huta 7 października br. w Szkole Ogólnokształcącej nr 24 we Lwowie odbyły się drugie warsztaty dla rodziców, uczniów i nauczycieli (RUN) w ramach projektu „Biało-czerwone ABC. Wsparcie rozwoju edukacji polskiej na Ukrainie”. Organizatorem warsztatów jest Fundacja „Wolność i Demokracja” pod patronatem Senatu Rzeczpospolitej Polskiej. W warsztatach…
Czytaj dalej

Nowy punkt nauczania języka polskiego na Ukrainie

Larysa Kolisnyk, Dnipro (Ukraina) Pierwszego września bieżącego roku wprowadzono naukę języka polskiego w Szkole z Pogłębionym Nauczaniem Języków Obcych nr 22 w mieście Dnipro (dawniej Dniepropietrowsk, Ukraina). Zaczęliśmy od  klas dziesiątych. Mamy trzy klasy, z których dwie podzielone są na grupy. Razem języka polskiego uczy się 70 uczniów.…
Czytaj dalej

Najnowsze aktualności

Jesteśmy na:

© Fundacja Wolność i Demokracja